۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

معرفی کلیات و اهداف مجمع

قسمتی از اساسنامه مجمع

کلیّات:

ماده 1

نام سازمان مردم نهاد مورد نظر مجمع خیرین سلامت شهرستان درگز است که در این اساسنامه به لحاظ : رعایت اختصار " مجمع " نامیده می شود.

ماده ۲

نوع فعالیت: کلیه فعالیتهای مجمع غیرسیاسی و غیرانتفاعی و غیردولتی بوده و با عنوان سازمان خیریه، با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و این اساسنامه فعالیت خواهد نمود.

ماده ۳

محدوده فعالیت مجمع در سطح ملی است.

ماده ۴

محل فعالیت : درگز  بلوار امام خمینی  نرسیده به میدان جهاد -  مرکز آموزش عالی سلامت انوری.

ماده ۵

تابعیت : مجمع تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد و کلیه اعضای آن التزام خود را به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارند.

ماده ۶

مدت فعالیت مجمع از تاریخ تأسیس به مدت نامحدود می باشد.

ماده ۷

دارایی اولیه مجمع صفر ریال می باشد.

ماده ۸

هیأت مؤسس مجمع اشخاصی هستند که برای تهیه مقدمات تشکیل قیام نموده و بعد از تأسیس تحت عنوان مؤسس مسئولیتی نخواهند داشت.



اهداف:

ماده ۹

الف: هدف

 ۱- هدفمند نمودن فعالیت های خیرین در راستای نیازهای حوزه بهداشت و درمان شامل: احداث ،تکمیل، تجهیز و ترمیم مراکز بهداشتی و درمانی.

۲-  تلاش جهت هماهنگی و حمایت معنوی و قانونی از فعالیت های موسسات خیریه در بخش سلامت ،بهداشت و درمان.

۳-  برنامه ریزی و فرهنگ سازی جهت حضور فعال خیرین و نیکو کاران جامعه برای سرمایه گذاری در توسعه خدمات بهداشتی درمانی و سلامت از طریق برگزاری جشنواره و فیلم های مستند کوتاه از فعالیت های خیرین حوزه سلامت.

۴-  تلاش در جهت احیاء و توسعه فرهنگ و سنت اسلامی و تجلیل از خیرین و واقفین عرصه سلامت.

۵-  همکاری با مجمع خیرین سلامت کشور در راستای ایجاد وحدت رویه در سطح ملی و هماهنگی با دستگاه اجرایی خیرین و خیریه های بهداشتی درمانی و سلامت.

ب : روش اجرای هدف

۱-  ارائه اولویت های مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان و سلامت در بخش عمرانی، تجهیزاتی و مددکاری.

۲-  برگزاری جلسات هم اندیشی فیمابین مسئولین دستگاه های اجرائی حوزه بهداشت و درمان با خیرین و موسسات خیریه فعال در حوزه بهداشت و درمان.

۳-  برگزاری جشنواره های به منظور تجلیل از خدمات خیرین برتر و معرفی چهره های ماندگار و بزرگداشت نام آوران در حوزه بهداشت و درمان.

۴-  برنامه ریزی جهت حفظ و حراست از اقدام های خیرین در راستای احیای سنت و فرهنگ اسلامی و معرفی جایگاه  و ارزش خدمات خیرین از دیدگاه قرآن و اهل بیت (ع).

۵-  تشکیل کارگروه ویژه جهت تسهیل روند اخذ مجوز از دستگاه های ذیربط برای تشکل های خدمات بهداشتی، درمانی در حوزه سلامت و انعقاد تفاهم نامه با شهرداری ها جهت صدور مجوزهای لازم برای کارهای عمرانی در حوزه بهداشت و درمان.

۱۲ شهریور ۹۷ ، ۲۲:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجمع خیرین سلامت

متن کامل اساسنامه مجمع

اساسنامه مجمع خیرین سلامت شهرستان درگز

تأسیس سال 1396

مقدمه

دین مقدس اسلام بعنوان مکتبی اجتماعی و انسان‌ساز اصل مشارکت و مسئولیت همگانی در پیشبرد اهداف اجتماعی را مبنای حرکت جامعه بسوی تعالی شناخته است و باورهای دینی و غیرت ملی مردم در تاریخ افتخارآفرین این سرزمین نیز همواره تکیه گاه و پشتیبان ستمدیدگان ومحرومان باتوجه به رعایت اصول اخلاقی و انسانی بوده است.

امروزه کلیه کشورهای دنیا بخصوص کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه آنچنان به اهمیت بهداشت و سلامت واقفند که جامعترین کمکهای آنان در قالب مساعدتهای بهداشتی و سالم سازی محیط بشری در جهان سوم در زمره ارجح‌ترین تبلیغات و فرآیندهای آنان قرار می‌گیرد. 

در همین راستا و نظر به لزوم تامین اجتماعی و بهداشت برای همه مردم ایران (اصل بیست و نهم قانون اساسی) و تامین نیازهای اساسی از جمله بهداشت و درمان برای همه (اصل چهل و سوم قانون اساسی) و در راستای تحقق جامعه ایرانی برخوردار از سلامت، رفاه و تامین اجتماعی و به انگیزه تجلی مبانی والای انسان دوستی و با توجه به سنت مرضیه انبیای گرامی و ائمه اطهار(ع) و بهره‌گیری از توانمندیهای مادی و معنوی خیرین و تشویق و ترغیب توانگران و نیک‌اندیشان در گسترش امور بهداشت، درمان جامعه و گسترش کمی و کیفی فرهنگ خیریه سلامت و فرهنگ‌سازی برای مشارکت گسترده مردم در تامین نیازهای بهداشتی و درمان با عنایت به اولویت‌ها و نیازهای بهداشتی و درمانی کشور و برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی به منظور هدایت اصولی و ساماندهی کمکها و مشارکت‌های مردمی و خیرین و سایر منابع مالی و رفع موانع موجود در تسهیل امر مشارکت خیرین در ارائه مشورت و کارشناسی لازم به ایشان و نیز در جهت جلب مشارکتهای مردمی و جذب کمکهای خیرین و واگذاری امر بهداشت و درمان به مردم به صورت غیرانتفاعی و عام‌المنفعه در مسیر اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی و در راستای تدابیر انسان‌دوستانه مبنی بر جلب مشارکتهای همگانی در توسعه اجتماعی «مجمع خیرین سلامت شهرستان درگز» تشکیل می‌گردد.

برای دانلود فایل متنی : اینجا کلیک کنید

ادامه مطلب...
۱۲ شهریور ۹۷ ، ۲۲:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجمع خیرین سلامت