اساسنامه مجمع خیرین سلامت شهرستان درگز

تأسیس سال 1396

مقدمه

دین مقدس اسلام بعنوان مکتبی اجتماعی و انسان‌ساز اصل مشارکت و مسئولیت همگانی در پیشبرد اهداف اجتماعی را مبنای حرکت جامعه بسوی تعالی شناخته است و باورهای دینی و غیرت ملی مردم در تاریخ افتخارآفرین این سرزمین نیز همواره تکیه گاه و پشتیبان ستمدیدگان ومحرومان باتوجه به رعایت اصول اخلاقی و انسانی بوده است.

امروزه کلیه کشورهای دنیا بخصوص کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه آنچنان به اهمیت بهداشت و سلامت واقفند که جامعترین کمکهای آنان در قالب مساعدتهای بهداشتی و سالم سازی محیط بشری در جهان سوم در زمره ارجح‌ترین تبلیغات و فرآیندهای آنان قرار می‌گیرد. 

در همین راستا و نظر به لزوم تامین اجتماعی و بهداشت برای همه مردم ایران (اصل بیست و نهم قانون اساسی) و تامین نیازهای اساسی از جمله بهداشت و درمان برای همه (اصل چهل و سوم قانون اساسی) و در راستای تحقق جامعه ایرانی برخوردار از سلامت، رفاه و تامین اجتماعی و به انگیزه تجلی مبانی والای انسان دوستی و با توجه به سنت مرضیه انبیای گرامی و ائمه اطهار(ع) و بهره‌گیری از توانمندیهای مادی و معنوی خیرین و تشویق و ترغیب توانگران و نیک‌اندیشان در گسترش امور بهداشت، درمان جامعه و گسترش کمی و کیفی فرهنگ خیریه سلامت و فرهنگ‌سازی برای مشارکت گسترده مردم در تامین نیازهای بهداشتی و درمان با عنایت به اولویت‌ها و نیازهای بهداشتی و درمانی کشور و برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی به منظور هدایت اصولی و ساماندهی کمکها و مشارکت‌های مردمی و خیرین و سایر منابع مالی و رفع موانع موجود در تسهیل امر مشارکت خیرین در ارائه مشورت و کارشناسی لازم به ایشان و نیز در جهت جلب مشارکتهای مردمی و جذب کمکهای خیرین و واگذاری امر بهداشت و درمان به مردم به صورت غیرانتفاعی و عام‌المنفعه در مسیر اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی و در راستای تدابیر انسان‌دوستانه مبنی بر جلب مشارکتهای همگانی در توسعه اجتماعی «مجمع خیرین سلامت شهرستان درگز» تشکیل می‌گردد.

برای دانلود فایل متنی : اینجا کلیک کنید


فصل اول - کلیّات و اهداف :

کلیّات:

ماده 1

نام سازمان مردم نهاد مورد نظر مجمع خیرین سلامت شهرستان درگز است که در این اساسنامه به لحاظ : رعایت اختصار " مجمع " نامیده می شود.

ماده ۲

نوع فعالیت: کلیه فعالیتهای مجمع غیرسیاسی و غیرانتفاعی و غیردولتی بوده و با عنوان سازمان خیریه، با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و این اساسنامه فعالیت خواهد نمود.

ماده ۳

محدوده فعالیت مجمع در سطح ملی است.

ماده ۴

محل فعالیت : درگز  بلوار امام خمینی  نرسیده به میدان جهاد -  مرکز آموزش عالی سلامت انوری.

ماده ۵

تابعیت : مجمع تابعیت جمهوری اسلامی ایران را دارد و کلیه اعضای آن التزام خود را به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارند.

ماده ۶

مدت فعالیت مجمع از تاریخ تأسیس به مدت نامحدود می باشد.

ماده ۷

دارایی اولیه مجمع صفر ریال می باشد.

ماده ۸

هیأت مؤسس مجمع اشخاصی هستند که برای تهیه مقدمات تشکیل قیام نموده و بعد از تأسیس تحت عنوان مؤسس مسئولیتی نخواهند داشت.

اهداف:

ماده ۹

الف: هدف

 ۱- هدفمند نمودن فعالیت های خیرین در راستای نیازهای حوزه بهداشت و درمان شامل: احداث ،تکمیل، تجهیز و ترمیم مراکز بهداشتی و درمانی.

۲-  تلاش جهت هماهنگی و حمایت معنوی و قانونی از فعالیت های موسسات خیریه در بخش سلامت ،بهداشت و درمان.

۳-  برنامه ریزی و فرهنگ سازی جهت حضور فعال خیرین و نیکو کاران جامعه برای سرمایه گذاری در توسعه خدمات بهداشتی درمانی و سلامت از طریق برگزاری جشنواره و فیلم های مستند کوتاه از فعالیت های خیرین حوزه سلامت.

۴-  تلاش در جهت احیاء و توسعه فرهنگ و سنت اسلامی و تجلیل از خیرین و واقفین عرصه سلامت.

۵-  همکاری با مجمع خیرین سلامت کشور در راستای ایجاد وحدت رویه در سطح ملی و هماهنگی با دستگاه اجرایی خیرین و خیریه های بهداشتی درمانی و سلامت.

ب : روش اجرای هدف

۱-  ارائه اولویت های مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان و سلامت در بخش عمرانی، تجهیزاتی و مددکاری.

۲-  برگزاری جلسات هم اندیشی فیمابین مسئولین دستگاه های اجرائی حوزه بهداشت و درمان با خیرین و موسسات خیریه فعال در حوزه بهداشت و درمان.

۳-  برگزاری جشنواره های به منظور تجلیل از خدمات خیرین برتر و معرفی چهره های ماندگار و بزرگداشت نام آوران در حوزه بهداشت و درمان.

۴-  برنامه ریزی جهت حفظ و حراست از اقدام های خیرین در راستای احیای سنت و فرهنگ اسلامی و معرفی جایگاه  و ارزش خدمات خیرین از دیدگاه قرآن و اهل بیت (ع).

۵-  تشکیل کارگروه ویژه جهت تسهیل روند اخذ مجوز از دستگاه های ذیربط برای تشکل های خدمات بهداشتی، درمانی در حوزه سلامت و انعقاد تفاهم نامه با شهرداری ها جهت صدور مجوزهای لازم برای کارهای عمرانی در حوزه بهداشت و درمان.

فصل دوم : ساختار

ماده ۱۰

شرایط عضویت: 1- تابعیت جمهوری اسلامی ایران  2- پذیرش اساسنامه  3- اشتهار حرفه ای    4- التزام به قانون اساسی   5- پرداخت حق عضویت   6- موافقت هیأت مدیره

انواع عضویت

الف- رسمی: کسانی که دارای شرایط عضویت هستند، ایشان دارای حق رأی و کاندیداتوری هستند.

ب- غیر رسمی: افرادی فاقد شرایط عضویت هستند ولیکن می توانند در پیشبرد اهداف مثمر ثمر واقع شوند. ایشان فاقد حق رأی و کاندیداتوری هستند.

ماده 11

ارکان مجمع عبارتند از :

        1- مجمع عمومی مؤسس  2- مجمع عمومی عادی     3- هیأت مدیره    4- مدیر عامل     5- بازرس

ماده ۱2

وظایف مجمع عمومی مؤسس

۱-  انجام اقدامات اولیه برای تاسیس مجمع.

۲-  تهیه و طرح اساسنامه و تصویب آن.

٣-  انتخاب اعضاء هیأت امناء.

۴- انتخاب اولین مدیران و بازرسان.

تبصره ۱-  اکثریت لازم جهت تشکیل مجمع عمومی مؤسس در بار اول با حضور نصف بعلاوه یک اعضاء بوده و در صورت عدم حد نصاب اکثریت لازم، دربار دوم با حضور یک سوم اعضاء رسمیت خواهد یافت.

تبصره ۲-  تصمیمات مجمع عمومی مؤسس با اکثریت دو سوم آراء حاضرین با تایید مرجع صدور پروانه و تخصصی اتخاذ و رسمی می شود.

ماده 13

مجمع عمومی عادی:  متشکل از اعضای هیأت امناء بوده و عالیترین مرجع تصمیم گیری است که به صورت عادی یا فوق العاده تشکیل می شود.

ماده 14

چنانچه ادامه همکاری هر یک از اعضاء هیأت امناء به عللی فوت، عزل و یا استعفا غیر ممکن شود، هیأت امناء شخص را واجد شرایط و مورد اعتماد دیگری را با رأی اکثریت نسبی اعضاء بعنوان عضو هیأت امناء انتخاب می نماید.

ماده 15

مجمع عمومی عادی هیأت امناء سالانه یکبار تشکیل خواهد شد. جلسه با حضور نصف به علاوه یک اعضاء در بار اول رسمیت یافته و با حضور هر تعداد از اعضاء در بار دوم تشکیل و رسمی خواهد بود.

تبصره ۱ - اکثریت لازم جهت اتخاذ تصمیم مجمع عمومی عادی نصف به علاوه یک آراء حاضرین در جلسه رسمی مجمع می باشد مگر در خصوص انتخاب مدیران یا بازرسان که با اکثریت نسبی خواهد بود. در صورتی که در دعوت نخست، اکثریت حاصل نشد، جلسه دوم به فاصله حداقل ۱۰(ده) روز تشکیل و با هر تعداد از اعضای حاضر، جلسه رسمیت خواهد یافت.

تبصره ۲- مجمع عمومی هیأت امناء ممکن است به صورت فوق العاده در هر زمان به تقاضای هیأت مدیره یا بازرس (ها) یا یک پنجم اعضاء هیأت امناء در صورتی که هیأت مدیره یا بازرسی ظرف مدت ۲۰ روز به درخواست اعضاء مبنی بر تشکیل مجمع عمل ننماید، تشکیل می گردد.

تبصره ۳- دعوت برای مجمع عمومی عادی از طریق دعوت ( کتبی - تلفنی ) حداکثر هفت روز قبل از برگزاری مجمع صورت می پذیرد.

ماده 16

وظایف مجمع عمومی عادی( امناء):

۱- انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرسان (اصلی و علی البدل)؛

۲- استماع و رسیدگی به گزارش هیأت مدیره و بازرسی (ها)؛

۳- تعیین خط مشی کلی مجمع؛

۴- بررسی و تصویب یا رد پیشنهادهای هیأت مدیره؛

۵- تعیین عضو جانشین هیأت امناء؛

۶- تصویب ترازنامه و بودجه مجمع؛

۷- تعیین حق عضویت؛

۸- عزل اعضای امناء، هیأت مدیره و بازرسان؛

ماده 17

مجمع عمومی فوق العاده با شرایط زیر تشکیل خواهد شد:

۱- با درخواست اکثریت اعضای هیأت مدیره یا بازرسی؛

۲- با درخواست یک پنجم اعضای امناء؛

تبصره ۱- دعوت برای مجمع عمومی فوق العاده کتبی بوده و حداقل 7 (هفت) روز قبل از تشکیل آن به اطلاع اعضای امناء خواهد رسید.

تبصره ۲ - اکثریت لازم جهت تشکیل مجمع عمومی فوق العاده بار اول همان شرایط مجمع عمومی عادی می با شد و در بار دوم با حضور بیش از یک سوم اعضای امناء تشکیل می گردد.

تبصره ۳ - تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده با تصویب دو سوم اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

ماده 18

وظایف مجمع عمومی فوق العاده

۱- تصویب تغییرات اساسنامه؛

۲ -بررسی وتصویب یا رد انحلال مجمع؛

۳-  تغییر در میزان سرمایه؛

۴-  انحلال قبل از موعد؛

۵-  هرگونه تغییر در ماهیت مجمع؛

ماده 19

جلسات مجامع عمومی امناء توسط هیأت رئیسه ای مرکب از یک رئیس، یک منشی و دو ناظر اداره می شوند.

تبصره ۱- اعضای هیأت رئیسه نباید از بین کاندیداهای هیأت مدیره و بازرسان باشند و با اعلام قبولی نامزدی خود در مجمع عمومی، انتخاب خواهند شد.

تبصره ۲ - رئیس هیأت مدیره، رئیس هیأت رئیسه مجمع عمومی خواهد بود مگر اینکه موضوع عزل یا انتخاب هیأت مدیره باشد.

ماده 20

هیأت مدیره: مجمع دارای هیأت مدیره ای مرکب از 11 نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل خواهد بود.

تبصره ۱- جلسات هیأت مدیره، یا حضور بیش از نصف اعضاء رسمیت یافته و تصمیمات متخذه با اکثریت آراء حاضرین معتبر خواهد بود.

تبصره ۲- شرکت اعضای هیأت مدیره در جلسات آن ضروریست و غیبت هر یک از اعضاء بدون عذر موجه و بدون اطلاع قبلی تا 3 جلسه متوالی یا 4 جلسه متناوب در حکم استعفای عضو غایب خواهد بود.

تبصره ۳ - دعوت از اعضای هیأت مدیره باید حداقل سه روز قبل از تشکیل جلسه به صورت قانونی انجام پذیرد.

ماده 21

در صورت استعفا یا فوت یا سلب شرایط از هر یک از اعضای هیأت مدیره یا بازرس عضو علی البدل برای مدت باقیمانده هیأت مدیره یا بازرسی بجای عضو اصلی انجام وظیفه خواهد نمود.

در صورتیکه تعداد هیأت مدیره یا بازرس به هر دلیل کمتر از تعداد اعضاء اصلی شود و ورود اعضاء علی البدل نیز موجب تکمیل آن نشود انتخابات مجمع عمومی حسب مورد به صورت عادی یا به صورت فوق العاده جهت تکمیل تعداد باقیمانده اعضاء برگزار خواهد گردید.

ماده 22

هیأت مدیره علاوه بر جلساتی که بطور مرتب و حداقل هر ماه یکبار تشکیل می گردد بنا به ضرورت با دعوت کتبی یا  تلفنی رئیس یا نایب رئیس تشکیل جلسه فوق العاده خواهد داد.

تبصره:نحوه تشکیل جلسه فوق العاده بموجب آیین نامه داخلی است که به تصویب هیأت مدیره خواهد رسید.

ماده 23

اعضای هیأت مدیره در اولین جلسه ای که بعد از انتخاب شدن تشکیل می دهند از بین خود یک نفر رئیس و یک نفر نایب رئیس انتخاب خواهند نمود، حدود اختیارات آنها را اساسنامه یا آیین نامهای که به تصویب مجمع عمومی امناء خواهد رسید مشخص می نماید.

تبصره ۱- هیأت مدیره در هر موقع می تواند افراد فوق الذکر را از سمت های مذکور عزل کند.

تبصره ۲- هیأت مدیره در صورت لزوم می تواند سمتهای دیگری برای سایر اعضا هیأت مدیره تعریف نماید.

ماده 24

هیأت مدیره از بین خود یا خارج یک نفر را به سمت مدیرعامل انتخاب نموده و حدود اختیارات و مدت تصدّی او را تعیین می نماید.

تبصره: مدیرعامل نمی تواند در عین حال رئیس هیأت مدیره باشد مگر با تصویب سه چهارم آراء حاضرین اعضای مجمع عمومی.

ماده 25

هیأت مدیره برای مدت ۲ سال انتخاب خواهند شد . انتخاب مجدد هیات مدیره برای دوره های بعدی بلا مانع بوده همچنین هیأت مدیره موظف است حداکثر ۳ ماه قبل از پایان تصدی خود از مجمع عمومی عادی امناء به منظور انتخابات هیأت مدیره جدید دعوت نماید. هیأت مدیره قبل از درج آگهی موظف است دستور و زمان برگزاری مجمع را به تأیید مرجع صدور پروانه برساند و حداقل ده روز قبل از پایان تصدی خود نتیجه انتخابات را به مراجع ذی ربط و ذی صلاح اعلام نماید.

ماده ۲6

هیأت مدیره نماینده قانونی مجمع بوده و وظایف و اختیارات آن در چارچوب اساسنامه بشرح ذیل می باشد :

حفظ و حراست اموال منقول و غیر منقول ، رسیدگی به حسابها، پرداخت دیوان و وصول مطالبات ، اجرای مصوبات مجامع عمومی ، افتتاح حساب در بانکها طی انجام تشریفات قانونی ، تعقیب جریانات قضائی و اداری در کلیه مراحل قانونی در محاکم ، تعیین حکم و تعیین وکیل و عزل آن ، قطع و فصل دعاوی از طریق سازش ( مصالحه) و در صورت اقتضاء تفویض و واگذاری تمام یا قسمتی از اختیارات خود به هر شخص دیگر اعم از حقوقی یا حقیقی باحق توکیل و سایر وظایفی که بر اساس اساسنامه به هیأت مدیره واگذار گردیده. به طور کلی هیأت مدیره می تواند هر اقدام و معامله ای را که ضروری بداند در مورد نقل و انتقال اموال منقول که مستلزم تصویب مجمع عمومی می باشد،پس از تصویب مجمع به نام مجمع انجام دهد.

تبصره ۱- جز درباره موضوعاتی که به موجب مفاد این اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام درباره آنها در صلاحیت هیأت امناء است ، هیأت مدیره کلیه اختیارات لازم برای اداره امور مشروط به رعایت حدود اهداف و اساسنامه را دارامی باشد.

تبصره ۲- هیأت مدیره پس از تصویب می تواند در انجام معاملات و یا پرداخت هزینه های جاری مجمع تا مبلغ۲۵۰۰۰۰۰۰  ریال (بیست وپنج میلیون ریال) بدون تصویب مجمع عمومی عادی رأساً اقدام نماید.

ماده ۲7

مجمع عمومی عادی امناء دو نفر را بعنوان بازرس اصلی و دو نفر را بعنوان بازرس علی البدل برای مدت یک سال انتخاب خواهد نمود.

ماده 28

بازرس می تواند در هر موقع هر گونه رسیدگی و بازرسی را در مورد عملیات مجمع انجام داده و اسناد و مدارک و اطلاعات مربوطه را مطالبه کرده و مورد رسیدگی قرار دهد و در صورت لزوم تقاضای تشکیل جلسه فوق العاده مجمع عمومی را بنماید.

ماده 29

هیأت مدیره و بازرسان تا زمانیکه جانشین آنها از سوی مجمع عمومی انتخاب نشده اند در مسئولیت خود با قی خواهند بود.

ماده 30

اشخاص ذیل نمی توانند بعنوان بازرسی انتخاب شوند:

۱- کسانی که به علت ارتکاب جرم و به موجب حکم قطعی دادگاه از حقوق اجتماعی کلاً و یا بعضاً محروم شده باشند؛

۲-  مدیران و مدیر عامل؛

۳-  اقربای سببی و نسبی مدیران و مدیر عامل تا درجه سوم از طبقه اول و دوم؛

۴-  همسر اشخاصی مذکور دربند۲ ؛

تبصره : انتخاب مجدد بازرسان بلامانع است.

ماده 31

وظایف بازرسی بشرح ذیل است :

۱-  بررسی کلیه اسناد و اوراق مالی و تهیه گزارش برای مجمع عمومی امناء؛

۲-  مطالعه گزارش سالانه هیأت مدیره اعم از مالی و غیر مالی و تهیه گزارش عملکرد برای اطلاع مجمع عمومی؛

۳- گزارش هر گونه تخلف هیأت مدیره از مفاد اساسنامه به مجمع عمومی امناء؛

۴ - اظهار نظر کتبی درباره صحت صورت دارایی ، عملکرد و مطالب و اطلاعاتی که هیأت مدیره و مدیران در اختیارات مجمع عمومی گذاشته اند؛

۵-  سایر وظایفی که اساسنامه و قوانین و مقررات موضوعه به عهده بازرسی قرار داده است؛

ماده 32

مدیرعامل بالاترین مقام اجرایی مجمع است و در حدود اختیاراتی که از طرف هیأت مدیره و اساسنامه به وی تفویض می گردد نماینده مجمع محسوب شده و از طرف مجمع حق امضاء دارد.

تبصره ۱: عزل مدیر عامل از اختیارات هیأت مدیره می باشد که باید مستند و مدلل باشد.

تبصره ۲- اگر مدیرعامل عضو هیأت مدیره باشد دوره مدیریت عاملی او از مدت عضویتش در هیأت مدیره بیشتر نخواهد بود، لیکن انتخاب مجدد او طبق مقررات این اساسنامه بلامانع می باشد.

تبصره ۳- کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهد آور با امضای مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره و در غیاب رئیس هیأت مدیره با امضای نایب رئیس هیأت مدیره و با مهر مجمع معتبر خواهد بود.

ماده 33

مدیرعامل مجری مصوبات مجمع عمومی و هیأت مدیره بوده و دارای اختیارات و مسئولیتهای ذیل می باشد:

۱-  نمایندگی قانونی در مراجع رسمی و نهادها و در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی؛

۲-  استخدام و عزل و نصب کارکنان در حدود ضوابط و مصوبات و با تصویب هیأت مدیره؛

۳-  نگهداری دارایی ، اموال ، حسابها ، اسناد و دفاتر ؛

۴-  اعمال اختیاراتی که بصورت موردی یا مقطعی از جانب هیأت مدیره به وی تفویض شده باشد؛

۵-  ارائه پیشنهادهای لازم در زمینه گسترش ، بهبود و هماهنگی در فعالیتهای مجمع به هیأت مدیره جهت ارائه به مجمع عمومی؛

۶-  تهیه پیش نویس ترازنامه، بودجه، خط مشی و گزارش سالیانه جهت بررسی هیأت مدیره و ارسال به مجمع عمومی؛

۷-  تهیه پیش نویس آئین نامه های مورد لزوم جهت طرح و تصمیم گیری در هیأت مدیره؛

 8-  پیشنهاد برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق العاده با ذکر علل موجه برای تصویب به هیأت مدیره؛

9-  انجام سایر وظایف و اختیاراتی که طبق اساسنامه و قوانین و مقررات مربوطه به مدیرعامل محول شده یا بشود؛

ماده 34

در صورتیکه مدیر عامل از اعضای هیأت مدیره نباشد بدون داشتن حق رأی می تواند در جلسات هیأت مدیره شرکت نماند.

ماده 35

مدت مأموریت مدیرعامل از مدت ماموریت هیأت مدیره تجاوز نخواهد کرد و تغییر یا تجدید انتخاب او نیز بلامانع است به هر صورت مدیرعامل در صورت انقضاء مدت مأموریت موظف است تا تعیین جانشین وظایف محوله را انجام دهد.

فصل سوم: بودجه و موارد متفرقه

ماده 36

بودجه مجمع از طریق امناء ، مؤسسین ،هیأت مدیره و کمکهای مردمی بصورت ذیل تأمین می شود.

الف) هدیه، اعانه و هبه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی و دولتی و غیردولتی.

ب) وقف.

پ) وجوه حاصل از فعالیتهای انجام شده در چارچوب موضوع فعالیت، اهداف و اساسنامه سازمان و این آئین نامه.

 

ماده 37

در آمد و هزینه های مجمع در دفاتر قانونی ثبت و شرح بیلان آن حداکثر تا دو ماه پس از پایان هر سال مالی به مراجع ذیربط ارائه خواهد شد .

تبصره ۱- هیأت مدیره مکلف است کلیه درآمدهای حاصله سالانه را مطابق اساسنامه صرف اهداف و وظایف نماید و چنانچه وجوهی مازاد بر هزینه های مجمع موجود است در حساب مخصوصی بنام مجمع نزد یکی از بانکهای رسمی ایران نگهداری نماید.

تبصره ۲- سال مالی مجمع منطبق با سال شمسی بوده و همواره به پایان تیر ماه ختم می شود به استثناء سال مالی اول که از بدو تاسیس لغایت اسفندماه همان سال خواهد بود

تبصره ۳- مکاتبات رسمی مجمع با امضای مدیر عامل صورت می پذیرد.

تبصره ۴-کلیه مدارک ، پرونده ها و مکاتبات در دفتر مرکزی نگهداری می شود

تبصره ۵- مصوبات و صورتجلسات هیأت مدیره در دفاتر مخصوص بترتیب تاریخ ثبت و به امضای اعضای ذیربط خواهد رسید

ماده 38

هیأت مدیره مکلف است هرگونه تغییر یا اصلاح اساسنامه را به مرجع صادر کننده پروانه فعالیت اعلام نماید و در صورت موافقت مرجع صدور پروانه به تصویب مجمع عمومی رسانده و نتیجه آن را برای انجام تشریفات اداری ثبت به مرجع صدور پروانه اعلام نماید.

ماده 39

هیأت مدیره مکلف است محل مجمع و تغییرات بعدی آن را به مرجع صادر کننده پروانه فعالیت اعلام نماید.

ماده 40

مجمع دارای سربرگ مهر و یا آرم مخصوص خواهد بود که متن آن با تصویب هیأت مدیره و برابر مقررات تهیه خواهد شد هیأت مدیره مکلف است نمونه سربرگ مهر و آرم تهیه شده را به مرجع صادرکنده پروانه فعالیت و ثبت شرکتها ارسال نماید

تبصره - هیأت مدیره در حفظ و حراست از مهر و آرم مسئولیت قانونی دارد.

ماده 41

انحلال : در صورت انحلال مجمع،  مجمع عمومی فوق العاده حداقل ۳ نفر را بعنوان هیأت تسویه انتخاب و این هیأت موظف خواهد بود پس از رسیدگی به حسابها و تسویه بدهی ها و وصول مطالبات باقیمانده و تعیین دارایی مسلم اعم از منقول و غیر منقول دارایی مجمع را به تصویب مجمع عمومی فوق العاده برساند. هیأت مذکور موظف است نتیجه را به مرجع صادر کننده پروانه فعالیت ارائه نماید .

تبصره ۱-  مجمع عمومی فوق العاده موظف است دارایی سازمان را پس از انحلال که با نظارت مرجع صدور پروانه به یکی از سازمانهای مردم نهاد با موضوع فعالیت مشابه تعیین می گردد، واگذار نماید

تبصره ۲- تسویه امور مربوط بر طبق مفاد اساسنامه و قوانین موضوعه صورت خواهد پذیرفت.

تبصره ۳- هیأت تسویه از بین خود یک نفر را بعنوان مدیر تسویه انتخاب می نماید .

تبصره ۴- مدیر تسویه موظف است یک نسخه از گزارش را به مرجع صدور پروانه و ثبت شرکتها ارائه نماید.

ماده 42

چنانچه فعالیتهای مندرج در اهداف این اساسنامه نیازمند کسب مجوز خاصی از سایر دستگاه های دولتی باشد،مجمع موظف است نسبت به کسب مجوز مورد نظر اقدام نماید.

ماده 43

مواردی که در این اساسنامه پیش بینی نشده است بر اساس آئین نامه ذیربط تأسیس و فعالیت سازمانهای مردم نهاد و عمومات قانون تجارت عمل خواهد شد.

ماده 44

این اساسنامه مشتمل بر14 صفحه و 3 فصل و 44 ماده و 33 تبصره در نشست مورخ 08/12/1396  مجمع عمومی مؤسس به تصویب رسید